wtorek, 30 września 2008

Jak obniżyć poziom cholesterolu?

W dzisiejszych czasach podwyższony poziom cholesterolu we krwi stał się niemal chorobą cywilizacyjna. Jego zły wpływ na nasze serce i stan zdrowia jest ogromny. Tym bardziej niepokojące jest , że tak łatwo przekroczyć niebezpieczną granice poziomu tego związku w naszym organizmie.

O niebezpiecznym poziomie cholesterolu mówi się w dwóch przypadkach. Po pierwsze, gdy całkowity poziom cholesterolu w organizmie jest za wysoki, a po drugie gdy poziom LDL (zły cholesterol) jest zbyt wysoki w stosunku do poziomu cholesterolu HDL (dobry).

Przy zastosowaniu kilku rad możesz skutecznie chronić swoje serce obniżając poziom tego złego czynnika we krwi.

Wyeliminuj niezdrowe tłuszcza, a zacznij spożywać zdrowe.

Rodzaj tłuszczy jaki spożywasz ma fundamentalny wpływ na poziom cholesterolu w Twoim organizmie. Zdrowe tłuszcze pochodzenia roślinnego, takie jak oliwa z oliwek, awokado, orzechy obniżają poziom LDL (zły cholesterol), a podwyższają HDL (dobry cholesterol). Najbardziej niekorzystne dla naszego organizmu są tłuszcze że smażenia, a także pochodzące z fast foodów i margaryn. Mniej szkodliwe są tłuszcze pochodzenia zwierzęcego i nabiału. Więcej o zdrowych tłuszczach. Tłuszcze - które mogą pomóc a które zaszkodzić Twojemu sercu?

Spożywaj produkty bogate w błonnik.

Błonnik może skutecznie obniżyć poziom cholesterolu w organizmie. Przez to, ze pomaga wiązać cholesterol dzięki czemu ten jest wydalany z organizmu zamiast trafiać do Twojego krwiobiegu. Spożywane codziennie na śniadanie płatki owsianki i owoce mogą skutecznie przybliżyć Cie do osiągnięcia tego celu. Inne produkty bogate w błonnik: fasola, warzywa, kasze, ryż brązowy.

Jeśli masz nadwagę, obniż ilość spożywanych kalorii i zbliż się do idealnej wagi dla twojego ciała.

Nie do końca wyjaśniono jaki wpływ ma nadwaga na podwyższony poziom cholesterolu, lecz wiadomo że zbyt duża ilość tłuszczu na naszym brzuchu jest zwyczajnie niezdrowa dla naszego serca. Zrzucenie tylko 10% wagi będzie mieć znaczący wpływ na poprawę Twojego stanu zdrowia i obniży poziom cholesterolu.

Prowadź aktywny tryb życia.

Staraj się być aktywnym jak tylko to możliwe. Jak zaobserwowano wśród pacjentów o zawyżonym poziomie cholesterolu już 30 min aktywności dziennie miało znaczący wpływ na obniżenie poziomu tego złego czynnika w ich organizmie.

Unikaj używek i stresu.

Stres i palenie papierosów ma zły wpływ na poziom cholesterolu w Twoim organizmie. Zależność ta nie jest do końca jasna, niektóre badania wskazują jednak, że przewlekły stres jest jedną z przyczyn wzrostu poziomu cholesterolu. Unikaj długotrwałych sytuacji stresowych. Palenie natomiast powoduje obniżenie poziomu dobrego cholesterolu HDL. Uważa się, że wspomaga ono osadzanie się cholesterolu w ściankach naczyń krwionośnych. Powoduje niedotlenienie krwi oraz zwiększa ryzyko chorób serca i układu krwionośnego.

Stosując wszystkie podane wyżej rady możesz w znaczący sposób obniżyć poziom cholesterolu w swoim organizmie. Jednak należy pamiętać że u niektórych osób, problemy z cholesterolem mogą mieć podłoże genetyczne, a wtedy bez kuracji odpowiednimi farmaceutykami nie da się pozbyć problemu. Natomiast w każdym wypadku wszystkie wyżej wymienione sposoby walki z cholesterolem mogą przyczynić się do poprawy ogólnego samopoczucia i stanu zdrowia.

1 Komentarzy:

Adam pisze...

Bardzo interesujące wskazówki do zdrowego życia. Lubie strony internetowe które pomagają żyć zdrowo. Ja pracuje dla firmy która specjalizuje się w rzucaniu palenia, i wiem jak bardzo nikotyna może wpływać na zdrowie, w tym na poziom cholesterolu. Jeśli byłbyś zainteresowany to mógłbym przesłać artykuł o paleniu papierosów na blog.

Prześlij komentarz